Przejdź do treści

Nasza strona obchodzi 10-lecie!

"Klient, który nosił rozmiar 52, był tak szczęśliwy, że znalazł oryginalną markę, która wreszcie miała buty w jego rozmiarze, że pięć razy zamówił tę samą parę... Nie mieliśmy jej na stanie magazynowych, więc wyprodukowaliśmy ją specjalnie dla niego."

Ta anegdota opowiedziana przez Nicolasa Metzke, współzałożyciela i CEO Melvin & Hamilton Digital, jest reprezentatywna dla historii marki, która jest kształtowana przez swoich klientów. Kierując się dbałością o szczegóły i potrzeby tych, którzy będą nosić jej buty, Melvin & Hamilton ma bliskie relacje ze swoimi klientami i jest świadkiem wielu szczególnych historii. Jedne z najbardziej pamiętnych to zamówienia wyczekiwane z niecierpliwością w celu uzupełnienia ślubnej kreacji, czy przypadkowe spotkania, w którym alibi okazała się para butów Melvin & Hamilton. Bardziej tajemniczo wspominamy klienta, który w rekordowym czasie zamówił ponad sześćdziesiąt par butów.

Nicolas Metzke, CEO firmy Melvin & Hamilton Digital
Nicolas Metzke, CEO firmy Melvin & Hamilton Digital

Od początku istnienia marka wolała skupić się na jakości produktu, niż poddać się trendom. Aby uniknąć tego szaleńczego wyścigu, a jednocześnie pozostać w zgodzie z duchem czasu, Melvin & Hamilton bawi się klasycznymi kodami butów i wzmacnia swoje podstawy, opracowując limitowane ilości dostępne w kilku wariantach. Jeff 14, Susan 10, Amelie 5, Selina, Scarlett czy Toni... Te modele przetrwały lata i stały się prawdziwymi bestsellerami, które obecnie występują w różnych formach, materiałach i kolorach.

W roku 2022 przypada pierwsza dekada funkcjonowania strony. Sklep internetowy, będący prawdziwym rozszerzeniem kreatywnego uniwersum Melvin & Hamilton, rozwijał się wraz z ekspansją marki: ewoluująca strona główna i funkcje, które są dopracowane tak, aby jak najlepiej pasowały do zmian w zwyczajach konsumentów. Uzupełniając fizyczne punkty sprzedaży o wielokanałowe doświadczenie klienta, platforma cyfrowa została zaprojektowana jako wizytówka, która pokazuje nowe kolekcje i waloruje wszystkie modele, od najbardziej klasycznych po najmodniejsze. Dziesięć lat później z tą samą dbałością o szczegóły rozwija się, starając się być coraz bardziej inspirującą, innowacyjną i łatwą w obsłudze. Nicolas Metzke opowiada nam o genezie, ewolucji i kamieniach milowych sklepu internetowego od momentu jego powstania.

Ten artykuł jest również okazją do świętowania tej rocznicy razem z wami. Aby uczcić to pierwsze wspólne dziesięciolecie, proponujemy wziąć udział w naszym kole fortuny, w którym do wygrania jest kupon rabatowy, od 5% do 30%, obowiązujący w całym sklepie (min. kwota zamówienia 360 zł, nie łączy się z innymi promocjami lub kodami rabatowymi). Wygrana gwarantowana!

Rabat z okazji 10-lecia sklepu internetowego Melvin & Hamilton

01 Lato 2012: pierwsze kroki w sieci

"Projekt rozpoczął się latem 2012 roku. Postanowiliśmy stworzyć prawdziwy sklep internetowy, a nie tylko stronę marki. Po czterech miesiącach przygotowań narodziła się pierwsza strona: we wrześniu 2012 roku ruszył sklep melvin-hamilton.de. To właśnie w Niemczech znajdują się nasi wieloletni klienci i posiadamy największą renomę. Już trzy miesiące później, na Boże Narodzenie, pojawiła się wersja francuska i angielska.

Początkowo pracujemy w tych trzech językach i dostarczamy do ponad 20 krajów w Europie. Centralny magazyn w Niemczech i umowa z DHL pozwalają nam na bardzo łatwe dostawy za granicę. W tym czasie Zalando było już obecne i przecierało szlaki dla sprzedaży obuwia online w Europie. Zaczynając od Niemiec, podjęliśmy długoterminowe decyzje, z których korzystają również inne kraje (i które utrzymujemy do dziś): darmowa wysyłka od 50€/200 zł i darmowe zwroty dla klientów.

Wówczas magazyn znajdował się na 2 poziomie piwnicy (bez wifi i internetu), natomiast drukarka do generowania etykiet była na parterze. Możecie sobie wyobrazić ilość kursów tam i z powrotem pomiędzy tymi dwoma piętrami! Taniec na klatce schodowej, gdzie mijają się paczki dopiero co odebrane i te wysyłane (z okazjonalną awarią windy w gratisie)..."

02 Kamienie milowe: ewolucja strony i jej wersje

Derby męskie Jeff 14 i botki damskie Susan 10, dwa kultowe modele od Melvin & Hamilton

"Decyzja o zakupie pary butów może być zaplanowana lub spontaniczna. W obu przypadkach witryny wielomarkowe dają przewagę klientom, którzy nas jeszcze nie znają lub nie wiedzą, jaki rodzaj butów czy markę chcą kupić. Od 2014 roku w kluczowych dla nas krajach prowadzimy sprzedaż na stronach partnerskich. Odkrycie jest łatwiejsze na tych platformach (Zalando, BOL...).

W 2015 roku opracowaliśmy holenderską wersję strony, a w 2018 roku polską. W latach 2012-2020 mają miejsce dwa duże przebudowy strony i wdrażanych jest wiele zmian, aby zawsze pozostać blisko klienta i oferować spersonalizowane doświadczenie: przewodnik po rozmiarach, alert "powiadom mnie o dostępności", a zwłaszcza ulepszonie na urządzeniach mobilnych, takie jak ostatnio spersonalizowane porady za pośrednictwem WhatsApp."

03 Obecność w Europie: obecne rynki i plany na przyszłość

Melvin & Hamilton Digital w swoim paryskim biurze

"Niemcy są naszym krajem pochodzenia, a Francja krajem, z którego działamy dla całej Europy. W przeszłości mieliśmy w tych krajach przedstawicieli handlowych, a więc byliśmy obecni w niektórych punktach sprzedaży. Biorąc pod uwagę bliskość między Austrią (język, geografia, kultura) a Niemcami oraz między Belgią a Francją, logiczne wydawało się dla nas, aby otworzyć się najpierw na te rynki. Dlatego dodaliśmy język holenderski, aby móc zwrócić się do całej Belgii i Holandii z dedykowaną stroną. Każdy z tych krajów jest już bardzo dobrze rozwinięty pod względem e-commerce: istnieją bezpieczne metody płatności, bardzo dobra edukacja konsumentów nt. zakupów online i logistyka obejmująca cały kraj. W końcu, zdecydowaliśmy się na start w Polsce, jako, że jest to największy kraj w Europie Wschodniej i graniczy z Niemcami.

Wśród projektów, które pojawią się w najbliższym czasie, mamy na uwadze kraje sąsiadujące, które nie są w Unii Europejskiej, zwłaszcza Szwajcarię i Wielką Brytanię. Rozważane są inne kraje, ale nic jeszcze nie zostało postanowione. Dzięki trzeciej przebudowie strony, która miała miejsce na początku 2022 roku, mamy bardzo nowoczesną platformę i dlatego możemy szybciej rozważyć rozwój innych rynków i języków."

Od wprowadzenia nowych produktów do narzędzi komunikacyjnych, klient jest w centrum naszego myślenia i zawsze był siłą napędową naszych działań. Od początku istnienia marki przyświecało jej poszukiwanie idealnego obuwia na każdą okazję: niezależnie od tego, czy szukasz ponadczasowej klasyki, modnego i kolorowego modelu, stylu biznesowego czy bardziej swobodnego, czy czegoś, co uzupełni elegancki strój na oficjalny wieczór lub wesele, wśród naszej szerokiej oferty butów znajdziesz to, czego szukasz. Z jakością materiałów i śmiałością stylu jako wspólną nicią, wszystkie nasze modele są zaprojektowane, aby długo służyły i pozwalały naszym klientom wyrazić wszystkie oblicza ich osobowości.

Chcesz wiedzieć więcej o Melvin & Hamilton? Poznaj historię założycieli marki tutaj!

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Start Shopping

Wybierz opcję